środa, 30 maja 2012

Gulasz z żołądków z warzywami.

 Szybko, dużo i tanio czyli ... gulasz z żołądków drobiowych .




Zawsze byłam sceptycznie nastawiona do wszystkich podrobów.
Lecz za namową koleżanek z pracy ( jak zwykle ) postanowiłam zrobić coś innego na obiad. 
Dla mnie to duże ryzyko i wieeeelkie wyzwanie kulinarne. 
Opłacało się. Śnię  nawet powiedzieć, że  rewelacja.
 Mięsko mięciutkie i nawet najmłodsza pociecha chętnie zjadła obiad.

Składniki na około 6 porcji:

  • ½ kg żołądków drobiowych- ja robię z indyczych
  • 2 szklanki bulionu z 1 kostki rosołowej
  • 30 dag pieczarek + olej do obsmażenia
  • 2 łyżki śmietany + 2 łyżeczki mąki do zaprawienia sosu
  • włoszczyzna wg uznania :     1 marchew, 1 pietruszka, kawałek selera,1 papryka żółta, 2 ząbki czosnku, 1 duża cebula
  • przyprawy: sól, pieprz, liść laurowy, szczypta imbiru, 2 szczypty gałki muszkatołowej


Wykonanie:
  1. Rozpuścić rosołek w dużym około 3 litrowym garnku.
  2. Żołądki pokroić na plasterki i wrzucić do gotującego się bulionu. Przyprawić. Gotować około 1 godzinę.
  3. Pieczarki pokrojone w plasterki podsmażyć na patelni.
  4. Włoszczyznę pokroić i wraz z pieczarkami wrzucić do gotującego się gulaszu.
  5. Gotować jeszcze około 30 minut, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Na koniec zaprawić sos śmietaną i mąką.
  6. Smacznego.



1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Świetny przepis, zrobiłam obiad i cała rodzinka się zajadała :)

Natalia.