czwartek, 21 czerwca 2012

Soczyste i chrupiące krokiety dla małych dzieci.


Odwieczne pytanie: Co na obiad ?

Dzieciaki wymyśliły krokiety. Nie miałam wyboru. Tylko do takiego obiadu trzeba się przygotować, żeby się zbytnio nie napracować. Krokiety mają być chrupkie, soczyste i chude.

W sam raz dla wybrednych dzieciaczków.

Dzień wcześniej wieczorem ugotowałam mięso i usmażyłam naleśniki.

Te najbardziej pracochłonne czynności miałam już z głowy. Rankiem zmieliłam mięso i farsz zwinęłam w naleśnik . Wystarczy tylko podsmażyć przed podaniem i gotowe.

Myślę, że kluczem do sukcesem jest :

  • mięso - nie za chude ( gdyż z farszu wyjdą trociny)- łopatka będzie w sam raz

  • mąka- wrocławska typu 500 -moim odkryciem jest mąka Basia – naleśniki z niej są idealne.

Dzieciaczki się zajadały. Krokiety wyszły soczyste a zarazem chrupiące, z  gotowanym mięskiem i minimalną ilością tłuszczu. A do ciasta przemyciłam pietruszkę, którą nawet nie zauważyli.

Polecam.


Składniki na farsz, na 12 krokietów:
  • 1 kg łopatki
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • Przyprawy:
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 ziarnka pieprzu
  • 1 liść laurowy
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 1 ziele angielskie

Składniki na naleśniki:
  • 4 jaja
  • 3 szklanki mąki typu 500
  • 2 szklanki mleka
  • 1 szklanka wody gazowanej
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 łyżki posiekanej pietruszki
  • 2 łyżki oleju

Wykonanie farszu na krokiety:
  1. Mięso pokroić w kostkę, dodać przyprawy, zalać wodą tak aby przykryła mięso. Gotować na małym ogniu około 2 godziny.
  2. Przestygnięte mięso odcedzić i zmielić. Ja używam do tego robota kuchennego. Do miski wrzucam mięso i miksuję nożem na gładką masę. 
  3. Jeśli farsz jest suchy to dolewam około pół szklanki wywaru z gotowania. Gotowe.
Wykonanie naleśników:
  1. Wszystkie składniki razem zmiksować ( łapkami ) na gładką masę. Ciasto ma mieć dość rzadką konsystencję.
  2. Olej dodać do ciasta wówczas nie podlewam patelni olejem.
  3. Naleśniki smażyć z jednej strony na rumiano,zaś drugą stronę na blado, gdyż będzie jeszcze podsmażana przed podaniem.

Wykonanie krokietów:
  1. Na rumianą stronę naleśnika nałożyć 2 łyżki farszu i zwinąć ciasto zginając brzegi do środka i dopiero w rurkę.
  2. Podsmażyć na oleju.
  3. Nie panieruję krokietów w bułce, gdyż przypala się i nasiąka olejem.
  4. Smażę „ suche”. Ciasto jest wówczas chrupkie. Dzieci takie uwielbiają.
  5. Smacznego.

4 komentarze:

Paulina pisze...

super te krokiety:) lubię takie smaki:D

Agabi pisze...

takie krokieciki to i ja poproszę:)

bartoldzik pisze...

Jak przeczytałem, że dla małych dzieci wiedziałem, że to coś dla mnie :-)

Anonimowy pisze...

Super przepis ,przepyszne wyszły.Choć moje dziecko nie chciało :-/ ,poczuła tylko mięso i juz nie chciała zjeść.:-( szkoda bo smak jest niesamowity.No cóż zrobić z takim wybrednym maluchem?Ale mam nadzieję,se sie jej odmieni:-)